Aquesta noticia va sortir fa uns dies al Bon dia però sembla que ningú li dona importància.
On s'ha vist que els Bombers deixin una feina que esta ben feta i que pel ciutadà era gratuïta per què ara Govern decideixi que els Bombers no la facin i a sobre donin una animalada de diners a unes persones privades per crear dos empreses d'ambulàncies. I quant dic crear es crear, per què els hi compren les ambulàncies, els hi formen al personal, pagen als seus directius, tot, tot i tot. No és d'una manera directa però li garanteixen els beneficis que per mi és el mateix. El propietari de l'empresa només a de ficar el nom i a cobrar que sinó funciona ja pagarem els ciutadans.
Aquests diners els pagarem tots, no ens enganyem. Com diu l'article abans de començar ja són deficitàries i qui pagarà? El ciutadà com sempre.
Per si no ho sabíeu a principis d'any se'ns apujarà la CASS, si, si, el tan per cent que ens treuen del sou (i per aquí passem tots). I sabeu per què el pugen, per pagar aquesta animalada de diners a dues empreses privades de les quals els ciutadans no ens beneficiarem en res. I voleu saber de qui son aquestes empreses privades d'ambulàncies? Doncs de gent del mateix partit que governa. El Govern a decidit fer una campanya en contra de Bombers, que si viuen molt be, que treballen poc, que dormen a les nits, etc ... Però crec i ho puc dir de bona font que fèiem una feina social molt important, amb una gran professionalitat per què era la nostra feina i ens agradava molt i el més important, al ciutadà no li costava ni un duro per què els Bombers fem o no fem el servei d'ambulàncies cobrarem el mateix sou.
Be aquí us deixo la noticia i els números canten per si sols i espero que la consciencia de la gent comenci a funcionar, per que no som corderets i no vivim en una dictadura per acatar tot el que digui Govern sense protestar.
L’externalització del transport sanitari comportarà un dèficit de 4,5 milions
Nov 2, 2007
La privatització del transport exterior i de l’interior no programat comportarà un dèficit al Govern d’uns 4,5 milions d’euros durant els quatre anys vinents, corresponents a la durada del contracte amb Ambulàncies del Pirineu i SAV Ambulàncies. La xifra suposa un increment del 45 per cent respecte a les estimacions inicials contingudes al Pla Director, que preveia un dèficit anual d’uns 617.874, és a dir, un global de 2.471.496 euros.
La diferència entre les estimacions inicials i les dades reals s’explica per l’increment de les despeses. Tot i que el Pla Director preveia que cadascuna de les dues empreses adjudicatàries rebés 597.400 euros anuals, la xifra definitiva serà de 852.000 euros, segons l’edicte del 21 d’agost pel qual es fa pública l’adjudicació definitiva dels serveis de transport sanitari extern programat i no programat i de l’intern no programat.
D’altra banda, els ingressos per tarifa previstos en el Pla són de 288.463 euros anuals per cada societat, tot i que el director del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS), Ramon Cereza, va apuntar ahir que aquesta xifra també pot oscil·lar "en funció del possible increment dels desplaçaments", un fet que podria suposar una disminució del dèficit global.
justificació de despeses
Pel que fa a les diferències entre les estimacions de les despeses i l’adjudicació definitiva, Cereza va argumentar que "s’ha hagut de fer alguns ajustos de personal, ja que les dades estaven estimades a la baixa, i a més no es preveien els beneficis industrials". De fet, el mateix document indica que "l’import de la subvenció indicat és un valor estimat que depèn de moltes variables i essencialment del volum real d’activitat".
La major part de les despeses previstes en el Pla Director es referien al personal, amb una dotació de 485.000 euros per cadascuna de les empreses, que incloïen la contractació d’un director, un administratiu i dinou tècnics de transport sanitari (TTS). Les despeses de vehicles i funcionament, referents a la compra de sis ambulàncies per cada societat, estaven xifrades en 55.400 euros, mentre que hi havia una previsió de 31.200 euros per a l’habilitació de cadascuna de les dues bases d’ambulància, una situada a la vall central, i l’altra, en una vall perifèrica, ja fos la del Valira d’Orient o la del Nord. Les despeses d’amortització en deu anys, quantificades en 25.800 euros, completaven els 597.400 euros estimats com a despeses.
justificació d’ingressos
Pel que fa als ingressos, el Pla Director fa una estimació basant-se en les tarifes oficials estipulades i l’activitat prevista, agafant com a referència els desplaçaments de l’any 2005. Així, les previsions d’ingressos globals pel transport extern no urgent són de 191.655 euros pels trasllats convencionals amb infermera (SVB) i de 183.540 euros pels trasllats convencionals sense infermera (AC). Pel que fa al transport intern no programat, la previsió d’ingressos anuals és de 256.010 euros, dels quals 180.320 serien per trasllats a la zona 1, 60.170 per la zona 2 i 15.520 per la 3.
Cereza creu que les despeses del transport intern programat també seran superiors a les previstes
El director del SAAS, Ramon Cereza, va avançar ahir que, molt probablement, el dèficit del transport sanitari intern programat serà també superior al previst en el Pla Director. Cereza va recordar que "encara no s’ha fet el conveni amb la Creu Roja i falta definir les funcions", i va argumentar que "si finalment s’inclou la funció sociosanitària, el dèficit és possible que sigui superior per l’increment de les cobertures".
Així mateix, el director del SAAS va preveure que el dèficit no serà superior al que actualment té la Creu Roja i va reflexionar sobre el fet que "tenim un dèficit estructural com a conseqüència del volum de població que hi ha al país". Així, Cereza preveu que els 127.450 euros anuals que han de servir per finançar la Creu Roja podrien arribar a duplicar-se. Les estimacions dels ingressos anuals per aquest servei incloses en el Pla Director són de 173.200 euros, mentre que les despeses anuals serien de 208.370 euros.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
cita
Pin, pan, pun, bocadillo de atún
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada